Webshop

Trends voor veilige webshop betalingen

Ben je toevallig nog op zoek naar innovatieve trends waarmee je veilige betalingen voor je webshop kunt realiseren? In dit artikel bespreek ik een aantal online ontwikkelingen die je hierbij kunnen helpen.

Aangezien er tegenwoordig onwijs veel oplichters actief zijn op het internet, is het van belang om hier voldoende focus op te leggen. Als eigenaar van een webshop kun je namelijk allerlei maatregelen nemen, waarmee je klanten een veilige betaalmogelijkheid kunt aanbieden.

Denk bijvoorbeeld aan bepaalde online tools die zorgen dat elke klant veilig en vertrouwd producten kan afrekenen, zonder dat hij of zij het risico hoeft te lopen dat er tijdens het afrekenen van hun bestelling iets mis dreigt te gaan.

Het belang van veilige webshop betalingen

Voordat ik direct de huidige trends voor veilige webshop betalingen prijsgeef, zal ik eerst het belang hierachter omschrijven. Steeds meer startende ondernemers beginnen tegenwoordig met het bouwen van een nieuwe webshop voor hun bedrijf. Hierbij probeert men vaak zo snel mogelijk het gewenste resultaat te behalen.

In de hoop dat zij binnen no-time een eindeloze stroom aan bezoekers op hun webshop zullen krijgen, wordt bijvoorbeeld de optimalisatie van de webshop overgeslagen en duikt men direct in de peperdure advertenties van Google, Facebook en Instagram.

Met zulke hoge acquisitiekosten wil je natuurlijk zorgen dat de totaalbeleving van elke klant tot in de puntjes is verzorgd. Een belangrijk aspect hiervan is de mogelijkheid om een vlekkeloze check out te creëren, waarbij klanten binnen enkele klikken hun bestelling kunnen afronden. Anders loop je namelijk de kans dat je potentiële klanten op het laatste moment toch nog besluiten om hun winkelmandje bij de concurrent af te rekenen.

Trends voor veilige webshop betalingen

Hieronder omschrijf ik een aantal actuele trends voor veilige webshop betalingen. Probeer voor jezelf de meest bruikbare opties te filteren, zodat je deze eventueel in de toekomst in je webshop kunt gaan implementeren.

PSD2 wetgeving

De PSD2 wetgeving houdt in dat elke bestelling boven de 30 euro met een twee-staps verificatie geautoriseerd dient te worden. Klanten die van een credit card gebruik maken kunnen door middel van 3D-Secure 2.0 veilig en vertrouwd hun producten afrekenen, zonder dat men daarbij bijvoorbeeld twee apparaten nodig heeft. Eerder was deze technologie alleen geschikt voor webbrowsers in combinatie met mobiele apparaten. Tegenwoordig is bovenstaande 3D-Secure 2.0 technologie ook geschikt voor smartphones, tablets, in-app-betalingen en andere apparaten geschikt is.

Digitale wallets

Digitale wallets zijn een soortgelijke, belangrijke ontwikkeling. Apple Pay is een uitstekend voorbeeld van een digitale wallet. Gebruikers kunnen op deze manier hun betaalkaarten hierin opslaan en vervolgens met één druk op de knop selecteren zij de gewenste kaart om de betaling te verrichten.

Ben je startende ondernemer en wil je meer weten over het verhogen van het huidige conversiegehalte van je webshop? In deze blogpost vind je simpele tips om de conversie van je webshop te verhogen.

Tokenisatie

Tokens zijn tegenwoordig een belangrijk onderdeel van de blockchain revolutie geworden. Daarnaast vertaalt deze term zich in een van de grootste trends op het gebied van veilige webshop betalingen. Apple Pay maakt bijvoorbeeld gebruik van tokenisatie om de betaalkaarten van klanten op te slaan.

Tokenisatie is een innovatie manier om betaalkaarten gecodeerd op te slaan. Het overkoepelende doel hiervan is het stimuleren van herhaalaankopen. Op termijn kun je hiermee zaken als de eerder genoemde advertentiekosten per klant minimaliseren. Voor een klant die nogmaals een bestelling op je webshop plaatst, zijn doorgaans namelijk geen acquisitiekosten verbonden.

Personalisatie

De volgende trend voor veilige webshop betalingen gaat over het herkennen van bestaande klanten. Je wilt het klanten namelijk zo makkelijk mogelijk maken, zodat ze bij hun volgende bestelling binnen no-time kunnen afrekenen. Daarom kan het bijvoorbeeld interessant zijn om je toekomstige klanten te vragen een account op je webshop aan te maken.

Zo kan een klant bij een volgende bestelling alvast het registratieproces overslaan en worden ze meestal direct doorverwezen naar de betalingspagina. Aanvullend kan natuurlijk ook nog de favoriete betaalmethode van de klant worden onthouden, zodat de betaling nog efficiënter kan verlopen.

Meer advies nodig?

Heb je na het lezen van bovenstaande trends voor veilige betalingen nog meer advies nodig? Neem dan gerust contact op! Zodra ik je mail heb gelezen, probeer ik deze zo snel mogelijk te beantwoorden.

Deel:
Terug naar journal