Er gaat veel zinnigs, maar ook onzinnigs rond over het optimaliseren van een website terwijl een website optimaliseren enkel voordelen met zich meebrengt. Zo ben je bijvoorbeeld beter vindbaar via de zoekmachines. Bovendien vergroot je de kans op doorklikken en conversies, eens de (potentiële) klant op jouw website terechtkomt.
Met behulp van website optimalisatie bereik je beter de doelgroep die je wil bereiken en krijgt deze bovendien een positiever beeld van jouw bedrijf. Immers: mensen die terechtkomen op een website waarvan de content hen interesseert, klikken vaker door en blijven langer in die aangename omgeving hangen. Dit brengt dan weer met zich mee dat je online reputatie omhoog gaat en je jouw publiek gaat uitbreiden. Had ik het trouwens al over de besparingen die je doet door jouw website te optimaliseren? Een grotere online bekendheid betekent minder offline adverteren en dus een lagere marketingkost!
Er zijn verschillende manieren waarop je jouw website kan optimaliseren, elk met een specifiek doel. Elke vorm van website optimalisatie leidt uiteindelijk naar één doel: jouw klanten in de digitale wereld overtuigen van jouw lokale onderneming, jouw producten en/of jouw vakkennis.
Bij gebruikers optimalisatie of usability optimalisatie verbeter ik zowel het ontwerp als de technische kant van de website. Ik pas de structuur van de website aan zodat deze duidelijk wordt en doe aanpassingen om de snelheid te verhogen. Verder kijk ik naar de navigatie en maak ik ze duidelijk voor de website bezoekers. Ook het gebruikersgemak, de responsiveness en het design komen aan de beurt.
Dit alles zorgt voor:
Door SEO-optimalisatie toe te passen, wordt de website beter vindbaar in de zoekmachines. Het gaat hier vooral om technische optimalisaties en (her)schrijven van meta informatie, maar ook de teksten worden herschreven zodat ze leiden tot een optimale vindbaarheid. Dat laatste laat ik graag over aan de copywriters waar ik mee samenwerk. Deze komen eveneens uit de buurt, noem ons maar het team “Website Optimalisatie Eindhoven” of zo.
SEO-optimalisatie zorgt voor:
Deze optimalisatie is meer intern gericht. Je trekt er niet meteen extra klanten mee aan en wordt ook niet beter gevonden in Google, maar je zal jouw eigen website makkelijker kunnen aanpassen en dat betekent vooral tijdswinst en het feit dat je kleine veranderingen aan je website kan doen zonder dat je daarvoor op mij hoeft te rekenen.
CMS-optimalisatie zorgt voor:
Ik weet het: van een website optimaliseren naar een hogere omzet, lijkt een paar stappen overgeslagen, maar daar komt het uiteindelijk wel op neer. Hoe meer klanten er naar jouw website komen en er blijven, hoe meer vertrouwen ze krijgen in jou en jouw product of dienst, hoe meer bezoekers je omzet in echte klanten, hoe hoger de omzet is die je genereert.
Aan de hand van updates die ik jou bezorg – geen ingewikkelde, technische updates, maar wel updates in begrijpelijke taal – krijg je inzicht in de resultaten van de SEO-optimalisatie. Verder zijn jouw resultaten ook meetbaar via tools als Google Analytics en Google Search Console. Dit zorgt ervoor dat je jouw doelen kan bijstellen om het resultaat te bereiken dat jij voor ogen hebt.
Wanneer je aan mijn deur in Eindhoven aanklopt om een website optimalisatie uit te voeren, ga ik niet zomaar als een gek aan de slag. Integendeel: ik luister naar wat jouw vragen zijn, wat je graag wil bereiken met jouw website en aan de hand daarvan werk ik een stappenplan dat ik als leidraad neem. Zo verlies ik geen details uit het oog en verloopt de optimalisatie gestructureerd.
Wil je graag jouw website tot in de puntjes laten optimaliseren en heb je bovendien graag iemand uit jouw vertrouwde omgeving (Eindhoven en omstreken)? Neem dan meteen contact op en ik ga ermee aan de slag! Heb je nog vragen of twijfel je of ik je wel kan bieden waar je naar op zoek bent? Vraag het me: ik bezorg jou een eerlijk antwoord.
Weten wat ik jouw onderneming kan betekenen? Neem contact met mij op. Dan voorzie ik je van passend advies en een offerte op maat.