Webdesign

De perfecte Over ons (of over mij)- pagina maken

Auteur: Kaspar

Een goed geformuleerde Over ons-pagina biedt de mogelijkheid om langdurige klantrelaties op te bouwen. Daarnaast creëert je hiermee als lokaal bedrijf meer draagvlak voor betrouwbare zakenrelaties, waar je lokale onderneming gegarandeerd de vruchten van plukt. 

Verder vertelt deze pagina bijvoorbeeld ook; welk probleem je voor potentiële klanten kunt oplossen? En waarom kan jouw service het leven van de klant verbeteren, of op z’n minst een stuk makkelijker maken? 

Het antwoord op dit soort vragen wordt vervolgens in de boodschap verwerkt, die je via deze pagina aan klanten wilt overbrengen. Hieronder vertel ik je hoe je deze boodschap op de juiste manier kunt presenteren. Zo hebben toekomstige websitebezoekers geen enkele vorm van twijfels krijgen over de kwaliteit van je service en diensten!

Waarom een Over ons-pagina maken?

Veel bedrijven en lokale ondernemers zijn geneigd om hun Over ons-pagina volledig toe te wijden aan hun bedrijf. Deze pagina dient echter niet alleen over je bedrijf te gaan. Het doel van z’n pagina vertaalt zich namelijk in het presenteren van een meerwaarde voor de potentiële klant. 

Waarom zou iemand de service en diensten van jouw bedrijf kiezen, in plaats van de vrijwel identieke service van de concurrentie? 

Als ondernemer wil je deze pagina dus vooral gebruiken om de (potentiële) klanten binnen de regio erop attent maken, dat jouw service de best mogelijke keuze is om hun ‘probleem’ op te lossen. 

Gemiddeld gezien bezoekt een websitebezoeker eerder je Over ons-pagina, dan welke andere pagina op je website dan ook. Dit komt omdat de meeste mensen van nature behoorlijk nieuwsgierig zijn. Deze nieuwsgierigheid zie je niet alleen terug, als het gaat over je service, diensten en/of producten die je verkoopt. 

Veel klanten lezen graag wat achtergrond informatie over je lokale onderneming. Het is dus essentieel dat kleine en middelgrote ondernemers een non-commerciële Over ons-pagina maken. Deze pagina dient vooral op de nieuwsgierigheid van potentiële klanten in te spelen.

Hoe maak je de perfecte Over ons-pagina?

Nu rest natuurlijk nog de vraag hoe maak je de perfecte Over ons-pagina? Één van de mogelijke opties binnen dit spectrum is storytelling. Een boeiend bedrijfsverhaal vertellen op deze pagina is een uitstekende manier om bij je potentiële klanten meer vertrouwen op te bouwen. Wil je trouwens meer weten over hoe je lokale klanten beter kunt bereiken? In deze blogpost vind je een driedelig stappenplan om je hierbij te helpen.

Betreft de webtekst van de pagina, deze omvat doorgaans de meest belangrijke kernwaarden van je bedrijf verpakt in een interessante verhaallijn. Hieronder geef ik alvast enkele opties, waarmee je pagina gegarandeerd een meerwaarde voor klanten te bieden heeft.

Stappenplan; de perfecte over Ons-pagina maken

  1. Unique selling points: zijn de onderscheidende factoren van je bedrijf. Je kunt hier bijvoorbeeld aan toevoegen; waarom deze factoren zo belangrijk zijn binnen de huidige bedrijfsvoering? Of in welk opzicht deze punten onderscheidend zijn t.o.v. de concurrentie. 
  1. Omschrijf je bedrijfsverhaal: een ontroerend bedrijfsverhaal kan de emotionele band tussen je bedrijf en je potentiële klanten sterker maken. Dit verhaal is uniek en kan onmogelijk aan een andere organisatie worden gekoppeld.

    Je kunt in dit verhaal bijvoorbeeld de geschiedenis van je lokale bedrijf aanhalen, of vertellen wanneer je bent begonnen met de verkoop van producten. Elke onderneming is uniek en heeft dus ook een uniek verhaal. Probeer dit zo duidelijk mogelijk te verwoorden op de Over ons-pagina.
  2. Denk aan je doelgroep: probeer tijdens het schrijven van een aantrekkelijk bedrijfsverhaal altijd vanuit de behoefte van je doelgroep te denken. Wat vinden je potentiële klanten belangrijk om te weten over je bedrijf en welke zaken kun je bijvoorbeeld beter achterwegen laten?
  3. Blijf de Over ons-pagina bijwerken: het is van belang dat de content op deze pagina up-to-date blijft. Wanneer er noemenswaardige veranderingen binnen je bedrijf plaatsvinden, dan is het natuurlijk wel zo handig om deze ergens op je website te vermelden.

    Een perfecte Over ons-pagina kan namelijk meer vertrouwen opbouwen, dan welke pagina dan ook op je website. Desondanks kan een verouderde pagina dit vertrouwen in één klap verwaarlozen.
  4. Gebruik waterdichte feiten: aangezien je het vertrouwen van je potentiële klanten wilt winnen en niet verliezen, is het verstandig om vooral de waterdichte feiten op deze pagina te benoemen. 

Meer weten?

Er bestaan uiteraard nog talloze andere opties die je als lokale ondernemer kunt gebruiken om je Over ons-pagina te verbeteren. Dit is doorgaans een kwestie van uittesten zodat je vervolgens de best mogelijke pagina kunt presenteren. 

Heb je moeite hiermee of wil je simpelweg meer weten over dit onderwerp? Aarzel dan niet om even contact op te nemen. Als freelance webdesigner help ik lokale bedrijven en ondernemers om van hun onderneming een online succes te maken.

Deel:

Kaspar Daamen

Webdesigner bij kaspar.nl

Neem contact op